Ενημέρωση από την Ένωση Γονέων – Γενική Συνέλευση – πρόγραμμα «Ευ ζην» – Επιστάτες

ΛΟΓΩ ΜΗ ΑΠΑΡΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Πετρούπολης καλεί όλους τους αντιπροσώπους, αλλά και όσα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων επιθυμούν, να παραβρεθούν στην Τακτική Γενική Συνέλευση με θέμα: «Εξελίξεις στην εκπαίδευση και προγραμματισμός δράσης της Ένωσης», τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014 και ώρα 7.30 μ.μ. στο 10o Δημοτικό Σχολείο (πλατεία ΗΡΩ).
Η συμμετοχή σας στη συνέλευση είναι απαραίτητη για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου μας.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ακολουθεί ενημέρωση για το πρόγραμμα «Ευ ζην» και τους Επιστάτες.

Θέμα: Για το πρόγραμμα «Ευ Ζην»

Δεν πάνε πολλά χρόνια (2005), που το «Χαροκόπειο», με τη χρηματοδότηση της Coca Cola, οργάνωσε έρευνα σε 700 δημοτικά σχολεία (Δ΄ τάξη), με θέμα «Διατροφή και κληρονομικότητα στην παιδική ηλικία». Στο τέλος του συμφωνητικού του Πανεπισήμιου αυτού με την εταιρεία, υπήρχαν κάποιοι όροι όπως ότι … «τα συμπεράσματα της έρευνας θα δημοσιευτούν μόνο ύστερα από την έγκριση της εταιρείας» ή ότι «η τράπεζα γενετικού υλικού και άλλων πληροφοριών που θα προκύψει είναι περιουσία της ίδιας  εταιρείας». Νέα ήθη στην εκπαίδευση.
Δεν πάνε πολλοί μήνες που το ίδιο Πανεπιστήμιο οργάνωσε σεμινάρια επί πληρωμή σε εκπαιδευτικούς, για να εφαρμόσουν πτυχές του «νέου σχολείου». Συγκεκριμένα, καλούσε εκπαιδευτικούς να πληρώσουν 230 ευρώ, για για να «αγοράσουν» ένα τίτλο, χωρίς καμιά επίσημη αντιστοιχία, στην «Μεθοδολογία και εφαρμογή των projects (σχέδια εργασίας) στην εκπαίδευση».
Με τέτοια παράδοση στις «καινοτόμες δράσεις», είναι φυσικό να εκφράζουμε τις έντονες αντιρρήσεις μας και στο νέο πρόγραμμα που οργανώνει πάλι το ίδιο Πανεπιστήμιο, στα δημοτικά σχολεία.
Ένα πρόγραμμα στο οποίο «καλούνται οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων και οι Νηπιαγωγοί, να διενεργήσουν σε πρώτη φάση τις μετρήσεις σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης και να καταγράψουν τα αποτελέσματα. Στη δεύτερη φάση, θα διεξαχθεί η αξιολόγηση των συνηθειών διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στο οποίο θα εισαχθούν και τα δεδομένα των μετρήσεων της α’ φάσης (σωματική διάπλαση & φυσική κατάσταση των μαθητών). Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται Ατομική Αναφορά για κάθε μαθητή».
H Ένωσης Γονέων Δήμου Πετρούπολης, σχετικά μ΄ αυτό το πρόγραμμα έχει να παρατηρήσει τα εξής:
1. Ποιος είναι ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας και πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία; Ποιος μας διασφαλίζει σήμερα ότι η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί και θα αφορά ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό της χώρας δεν θα διαρρεύσει (πάλι) σε ιδιωτικές εταιρείες;

2. Πού μπορεί να χρησιμεύσει αυτή η «απογραφή» του μαθητικού πληθυσμού. Τι σχέση έχει όλη αυτή η δουλειά ( για να μην πούμε … μπίζνα) με τον «μεγάλο αδερφό»;

3. Αν χρειάζονται αυτά τα στοιχεία στο υπουργείο παιδείας, γιατί δεν συμπεριλαμβάνει όλη αυτή την επιχείρηση στο πρόγραμμα του σχολείου ή στη συλλογή στατιστικών που γίνεται κάθε χρόνο, παρά αναθέτει σε «πρόγραμμα» το φακέλωμα όλων των μαθητών της χώρας;

4. Και τι θα κάνει αν προκύψουν συμπεράσματα ως προς τη «διάπλαση» ή τη «διατροφή» των μαθητών; Σκοπεύει το Υπουργείο να παρέμβει με κάποιο τρόπο; Ή ακόμα μια φορά θα μείνουν στις διαπιστώσεις, αφού πρώτα «ξεκοκαλίσουν» ένα ακόμα προγραμματάκι κι ένα ακόμα σχετικό κονδύλι (βλέπε π.χ. και τον οδοντριατρικό έλεγχο);

5. Πέρσι ακόμα το Πανεπιστήμιο αυτό είχε κάνει παρόμοια έρευνα και είχε παρουσιάσει τα αποτελέσματά της, σε εκδήλωση όπου τον «πρώτο λόγο» είχε η Νestle (που ήταν και χρηματοδότης του προγράμματος). Μάλιστα το πρόγραμμα αυτό φιγουράρει πρώτο πρώτο στο site αυτής της εταιρείας. Πρόκειται δηλαδή για μια ακόμα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας αυτής; Ή φέτος προωθούν άλλη εταιρεία;

6. Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία των μαθητών και των μαθητριών από τη στιγμή που θα συμπληρωθεί ο αριθμός μητρώου τους;

7. Πώς είναι δυνατόν να ζητείται από τα σχολεία της χώρας να καλύψουν από μόνα τους το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις των μαθητών, ενώ πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν (πετρέλαιο, χαρτιά, συντήρηση φωτοτυπικών, χαρτόνια, είδη καθαριότητας, κ.α.), ή αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς γιατί τα χρήματα από τις σχολικές επιτροπές δε φτάνουν;

8. Οι εκτιμήσεις για 4 διδακτικές ώρες (σε κάθε τμήμα) που προβλέπουν οι σχεδιαστές του προγράμματος για την υλοποίηση του μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο τουλάχιστον εβδομάδες για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας!

9. Τελικά όποιος θέλει να κάνει μια οποιαδήποτε έρευνα θα χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές; Μήπως όμως έτσι υπονομεύεται η βασική λειτουργία του δημόσιου σχολείου και διογκώνεται υπερβολικά η γραφειοκρατική διαδικασία μέτρησης, καταγραφής, συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, καταλόγων στοιχείων κλπ; Υπάρχει τελικά όριο στο φόρτο γραφειοκρατικής εργασίας που μετακυλίεται στις διευθύνσεις και τους συλλόγους διδασκόντων;

  • Η πάγια θέση της Ένωσης Γονέων είναι ενάντια στα προγράμματα και στην δράση ή την είσοδο ιδιωτικών εταιρειών στα σχολεία.
  • Καλούμε τους γυμναστές και τις νηπιαγωγούς να μη συμπλήρώσουν τίποτα απ΄ αυτά τα χαρτιά. Κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει. Να συνεχίσουν κανονικά τη δουλειά τους με τα παιδιά, το μάθημά τους, το ημερήσιο πρόγραμμά τους και να μη δίνουν σημασία στους διάφορους που θέλουν να κάνουν το σχολείο πεδίο δοκιμών και πειραμάτων. 
  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια μιας εταιρείας.

Για την ανακοίνωση της Ένωσης πατήστε (ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ_ΕΥΖΗΝ)

ΘΕΜΑ: Τοποθέτηση επιστατών στα σχολεία του Δήμου Πετρούπολης


Ενημερωθήκαμε πρόσφατα για την τοποθέτηση επιστατών σε διάφορες σχολικές μονάδες του δήμου μας, από εργαζόμενους με πεντάμηνες συμβάσεις στα πλαίσια του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ.
Σε μια περίοδο, που το δημόσιο σχολείο υφίσταται τη χειρότερη επίθεση,με την διάλυση των ΕΠΑΛ (και την προικοδότηση των ιδιωτικών σχολών) με μείωση κατά 60% των δαπανών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, με την απουσία εκπαιδευτικών, έξι μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, ή με περιφερόμενους εκπαιδευτικούς σε δύο και τρία σχολεία, κάνοντας αδύνατη τη συνεργασία με τους γονείς, με τη σύμπτυξη τμημάτων και τη συγχώνευση σχολείων και την παράλληλη κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές με προβλήματα, με την ελλιπή χρηματοδότηση ώστε η θέρμανση και τα λειτουργικά έξοδα να «καλύπτονται» με τους γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη (που πλέον έχει αδειάσει από τις πολιτικές των Μνημονίων), με την απόλυση των σχολικών φυλάκων και των σχολικών τροχονόμων, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας, αφού σταδιακά απολύονται οι μόνιμοι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας από τους δήμους, με πραγματικό κίνδυνο για την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών.
Σε μια περίοδο, που η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη τη χρόνια ανεργία που εξαθλιώνει τους πολίτες, εφευρίσκει τρόπους για την επιβολή ελαστικών σχέσεων εργασίας, δημιουργεί ομήρους εργαζόμενους, προσφέροντας ψίχουλα επιβίωσης σε πεντάμηνες θέσεις εργασίας και στερώντας την εργασιακή αξιοπρέπεια από τους εργαζομένους.
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων του Δήμου Πετρούπολης διαμαρτύρεται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, για τη στάση των διευθύνσεων εκπαίδευσης που χωρίς καμία συνεργασία και επικοινωνία με το Δήμο Πετρούπολης και τις Ενώσεις Εκπαιδευτικών και Γονέων τοποθέτησαν τους εργαζόμενους χωρίς εκτίμηση των πραγματικών αναγκών των σχολείων και προσδιορισμό συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων, αφήνοντάς τους εκτεθειμένους, για να χρησιμοποιούνται «κατά το δοκούν» από τις διευθύνσεις των σχολείων.
Αν η κυβέρνηση ήθελε να προσλάβει προσωπικό δεν θα απέλυε 15 χιλιάδες εκπαιδευτικούς, όλους τους σχολικούς φύλακες, εγκαταλείποντας τα σχολεία αφύλαχτα, δεν θα μείωνε τις δαπάνες ώστε να κοπούν οι σχολικοί τροχονόμοι.
Αυτό είχε σαν συνέπεια (με ευθύνη ασυνείδητου οδηγού) να τραυματιστούν-στο 8ο Δημοτικό Πετρούπολης- 4 παιδιά και ένας γονιός. Πόσο τιμάτε στις εποχές του Μνημονίου η ανθρώπινη ζωή;
Δεν θα έκλεινε νοσοκομεία, δεν θα διέλυε τους Δήμους.
Καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία να είμαστε ΜΑΖΙ διεκδικώντας να σταματήσει η καταστροφή.
– Τώρα απαιτούμε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων
– Να προσληφθεί το αναγκαίο προσωπικό, με σταθερές εργασιακές σχέσεις
Μπορούμε και θα επιβάλλουμε την αλλαγή αυτής της πολιτικής!

Για την ανακοίνωση της ενωσης που αφορά τους επιστάτες πατήστε (ΕΠΙΣΤΑΤΕΣ)

 

Categories: Γενικού ενδιαφέροντος, Για Εκπαιδευτικούς, Για γονείς | Ετικέτες: ,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.